Menu
Ontbijtjes / Tips

Zoete ontbijt smoothie met rode biet en aardbei

Deze smoothie met rode biet en aardbei is echt een van mijn favorieten omdat hij zo heerlijk zoet is! ๐Ÿ’œ En tegelijkertijd krijg je wel 100 gram groenten binnen! Dat is gelijk al 40% van de aanbevolen hoeveelheid groenten per dag ๐Ÿ˜ (Al raad ik persoonlijk aan om meer groenten te eten dan die aanbevolen hoeveelheid, maar dat is een onderwerp voor een ander artikel). Hoe maak je deze lekkere zoete smoothie met rode biet? ๐Ÿ™‚ Let’s start:

Dit heb je nodig

Voor 2 smoothies:

  • 200 gram gekookte rode biet (of 1 stuk)
  • 160 gram aardbeien (of 2 handjes)
  • 300 ml havermelk
  • 2 bananen
  • Topping naar keuze, bijvoorbeeld cacaonibs of hennepzaad.
    Bij voorkeur iets waar je op moet kauwen (goed voor de vertering) en iets wat vetten, vezels en/of eiwitten bevat (zorgt voor een geleidelijke stijging van je bloedsuikerspiegel).

Zo maak je het

Heel simpel: doe alles in een blender en blend het tot een glad geheel ๐Ÿ˜‹ Schenk het in je glas, maak het af met toppings en eetsmakelijk! ๐Ÿ˜

Deze smoothie is trouwens redelijk vloeibaar (niet zo dik zegmaar). Als je hem iets dikker wil hebben kun je er iets minder havermelk in doen. Ook kun je bijvoorbeeld wat tarwekiemen toevoegen. Tarwekiemen heb ik echt standaard in huis. Ze zijn een bron van vezels, vitamines, mineralen en eiwitten. En bovendien spot goedkoop. (Hier bestel ik ze altijd).

No Comments

    Leave a Reply