Menu
Ontbijtjes / Tips

Perenijsje smoothie met boerenkool en spirulina

“Willen we meer of minder groente bij het ontbijt?” MEEER! ๐Ÿ™Œ๐Ÿ˜Š
Ja, want zo’n ๐Ÿ•๐Ÿ“% ๐ฏ๐š๐ง ๐๐ž ๐๐ž๐๐ž๐ซ๐ฅ๐š๐ง๐๐ž๐ซ๐ฌ ๐ก๐š๐š๐ฅ๐ญ ๐ง๐ข๐ž๐ญ ๐๐ž ๐๐š๐ ๐ž๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค๐ฌ๐ž ๐š๐š๐ง๐›๐ž๐ฏ๐จ๐ฅ๐ž๐ง ๐ก๐จ๐ž๐ฏ๐ž๐ž๐ฅ๐ก๐ž๐ข๐ ๐ฏ๐š๐ง ๐Ÿ๐Ÿ“๐ŸŽ ๐ ๐ซ๐š๐ฆ!! En dan is dat nog aan de lage kant ๐Ÿ˜‰ Ik schreef daarom op Instagram (je kunt me hier volgen) een bericht met wat praktische tips die jou kunnen helpen om wรฉl die 250 gram te halen. Een van de tips was het eten van groente bij je ontbijt (en lunch en dus niet alleen bij je diner). Met deze perenijsje smoothie heb jij ’s ochtends gelijk al 100 gram boerenkool binnen gekregen, terwijl je het idee hebt dat je een perenijsje op hebt. You’re welcome ๐Ÿ˜œ

Dit heb je nodig

Voor 2 smoothies

  • 200 gram boerenkool
  • 1 peer
  • 1 banaan
  • een vol glas havermelk (of een andere plantaardige melk naar keuze)
  • 140 gram aardbeien
  • 2 theelepels spirulina (optioneel)
  • Topping naar keuze, bijvoorbeeld cacaonibs of hennepzaad.
    Bij voorkeur iets waar je op moet kauwen (goed voor de vertering) en iets wat vetten en eiwitten bevat (zorgt voor een geleidelijke stijging van je bloedsuikerspiegel).

Zo maak je het

Voeg alle ingrediรซnten toe in de blender. De peer kun je er in z’n geheel in doen (wel even in stukjes snijden), maar inclusief klokhuis en schil ๐Ÿ˜œ De aardbeien en boerenkool raad ik aan om bevroren toe te voegen. Je smoothie is dan lekker koud waardoor het als een echt perenijsje smaakt ๐Ÿ˜Š Bovendien is het prettig om dit soort fruit/groente in je vriezer te bewaren zodat het niet zo snel bederft in je koelkast als je het niet in 1 keer allemaal gebruikt.

Nadat je het tot een glad geheel hebt geblend kun je het in je glas schenken. Voeg wat cacaonibs, hennepzaad (of een andere topping) naar smaak toe en eetsmakelijk! ๐Ÿ™‚

Mijn smoothie met de volgende toppings: hennepzaad, lijnzaad, cacaonibs en tarwekiemen

No Comments

    Leave a Reply