Menu
Ervaringen / Review

Afvallen en gezonder eten – Celine (25)

Hoi, ik ben Celine!

Begin juni ben ik begonnen met het coachingstraject om af te vallen en gezonder te eten. Ik had hier zelf moeite mee omdat ik te veel van lekker eten hou en de kilo’s eraan zag vliegen. Ik ben zelf 1.73 cm en ik schommelde met mijn gewicht tussen de 78/79 kilo en ik wilde niet de 80 kilo aan tikken. Ik werd hier best onzeker en ongelukkig van. Mijn moeder kwam met het idee om een voedingscoach in te schakelen.
Toen ontmoette ik Eline ๐Ÿ˜Š

Zij adviseerde mij om te gaan intermittent fasten. Ik koos ervoor om binnen 8 uur op een dag m’n maaltijden te eten en de overige 16 uur niks meer te eten. Dus bijvoorbeeld van 11 tot 19 uur. Thee en water drinken mag natuurlijk wel altijd.ย Ook gaf ze me een app waar ik me aan een bepaalde hoeveelheid kilocalorieรซn moest houden per dag. Zij kan in de app meekijken met wat ik eet. Dat vind ik heel erg fijn want ik had echt een stok achter de deur nodig zodat ik me niet meer liet verleiden om s ‘avonds nog te gaan snoepen ๐Ÿ˜œ
Ik wilde hier echt serieus hard aan gaan werken en Eline heeft me ook goed gemotiveerd om te starten! ๐Ÿ™๐Ÿผ

Ik had s ‘ochtends meteen 100 gram groente binnen en ik had geen trek tot aan de lunch.

In de eerste week ben ik meteen goed gestart met de smoothies die Eline op haar website heeft staan. Dat beviel goed. Ik had ’s ochtends meteen 100 gram groente binnen en ik had geen trek tot aan de lunch. Ik merkte wel dat ik ’s avonds voelde dat mijn lichaam vroeg om snacks want dat was mijn oude ritme. Dat loste ik op met een kopje thee of om alvast mijn tanden te poetsen. Dan verdween die snack trek. Doordat je alles moet invullen in de app word je heel snel bewust van wat er in voedsel zit en dat vond ik heel goed om te weten.

Aan het begin dan de nieuwe week ging ik mezelf wegen en ik zag al meteen dat er een kilo van af was! Dat motiveerde me om nog beter mijn best te doen. Ook om meer te gaan bewegen. Ik wandel af en toe door de stad en als ik naar mijn vrienden of ouders ga pak ik altijd de fiets.

Wat ook wel leuk is om te vertellen is hoe ik een avondje drinken met vrienden nog interessant kon maken. In een drankje zitten natuurlijk ook wel kcal maar ik wilde wel een paar drankjes drinken in het weekend. Ik zag al dat in bier en wijn veel kilocalorieรซn zitten. Toen heb ik advies gevraagd aan Eline en kwam ik erachter dat vodka met crystal clear maar 55 kilocalorieรซn is! Dat was een goeie creatieve oplossing voor een gezellige avond! ๐Ÿ˜œ
Sidenote: drinken is natuurlijk niet aan te raden in een gezond voedingspatroon, maar als de basis goed is kun je af en toe een uitzondering maken.

Ik voel me fitter, rustiger en zit een stuk beter in mijn vel!

Week 2 en 3 zijn zo voorbij gevlogen en het kost me ook steeds minder moeite om te grijpen naar snack. Of als ik weet dat ik er trek in heb plan ik het in de app zodat ik zie hoeveel kilocalorieรซn ik nog mag eten op die dag. Ik kan in principe nog steeds gewoon eten wat ik wil als ik maar niet over het doel van de dag heen ga. Als dat gebeurt weet ik gewoon dat ik een stuk moet gaan wandelen of fietsen om in balans te blijven. Wat ik ook gemerkt heb is dat ik veel makkelijker in slaap kom en uitgeruster wakker wordt. Ik voel me fitter, rustiger en zit een stuk beter in mijn vel.

Ik ben nu 3 weken bezig en ik ben van 78 kilo naar 74 kilo gegaan! ๐Ÿ™Œ

Ik ben nu 3 weken bezig en ik ben van 78 kilo naar 74 kilo gegaan! ๐Ÿ™Œ Gewoon al 4 kilo afgevallen door alleen op m’n voeding te letten. Ik vind het ook nu niet meer waard om te snoepen en te snacken. Ik geniet nu ook meer van mijn maaltijden. Ik ben echt al heel blij en gelukkig met hoe ik er nu uit zie en hoe ik me voel. Het traject duurt nog 2 maanden en ik weet vrij wel zeker dat ik mijn doel ga halen.

Thanks voor het lezen en ik hoop dat ik hier mee misschien mensen heb gemotiveerd en geรฏnspireerd ๐Ÿ˜Š

Liefs,
Celine

No Comments

    Leave a Reply